Avant-première Iron Man 3: cinemabezoek in stijl

Het leven van een filmrecensent kan hard zijn, zeker als je freelance werkt. Gelukkig bestaat er zoiets als 'extralegale voordelen'. Een compensatie onder de vorm van geld is ondenkbaar, dus houden we het maar bij leuke evenementjes. Numero uno: de avant-première van Iron Man 3.
Het was een rustige lente-avond, de vogeltjes floten, de ... oh, fuck it, wie interesseert zich nu in het weer van die avond? Er was gratis eten, gratis drank, gratis film + alles was ook nog eens in ware Iron Man 3-stijl. Wat zit ik hier nu over het weer te lullen?

Meer to the point: na een korte ontmoeting met mijn mede-Brainfreezers begaf ik mij naar de receptie. Na een korte discussie met de receptioniste (die maar niet kon geloven dat ik freelance-redacteur was, heb dat voor) ben ik dan toch binnengelaten in de voor de gelegenheid heringerichte cinema. Vergeet de tientallen verschillende posters aan de inkom van Kinepolis Brussel, voor de gelegenheid was alles op Iron Man 3 gezet, vergezeld van een 'statue' en al. Oh ja, men had ook een mini-vlammenwerper op het dak geplaatst voor de sfeer, maar wie wil daar nu iets over weten?
avant-première Iron Man 3 23 april

Vergezeld van een echte VIP-badge begaven we ons naar de ruimte achteraan. De twee lieftallige dames (jammer dat ik daar geen foto van heb) aan de ingang lieten ons meteen door, en 5 minuutjes later was ik volop aan het profiteren van de gratis pasta. De aanwezige pinguïns brachten ook nog verschillende soorten wijn rond, maar daar paste ik voor. Chronometreren hoe lang het duurde voor zo'n pinguïn je lege glas kwam halen was veel interessanter dan alcohol. 
Avant-première Iron Man 3 Kinepolis Brussel 23 april
Na een maagvullend uurtje (dat dan nog eens grotendeels bestond uit het ophemelen van Forrest Gump) begaven we ons eindelijk naar de zaal. Na een paar propvolle rijen gepasseerd te zijn (blijkbaar waren er ook betalende avant-premières voor mensen die nog zelf hun eten moesten betalen ook, wie doet dat nu?) kwamen we bij de kleinste, en meest exclusieve rij: de onze. Na een korte gsm-check door de twee kleerkasten aan de ingang (het waren Ikea-kleerkasten, want ZO stevig vond ik ze niet) konden we ons eindelijk neerplanten. Na een lang gesprek over obscure comics en irritante cross-overs in de reeksen van DC en Marvel, begon de film eindelijk. Net zoals altijd had ik geen enkele trailer gezien van Iron Man 3, dus ik had niets van voorkennis om de verrassing intact te houden. Het eerste wat we te zien krijgen, waren beide trailers van Iron Man 3, met daarna nog eens de recentelijk verschenen trailer van Thor: The Dark World. Mocht ik popcorn gehad hebben, ik had ze naar het scherm gesmeten.

Maar goed, over de film zelf ga ik me hier niet uitspreken, al kan ik wel zeggen dat ik me volledig kan vinden in de Brainfreeze-review (die je hier kan vinden). Topentertainment, maar als je kritisch bent kan je deze heel onevenwichtige film volledig de grond in boren. Na de film ging het 10 minuten over het bekritiseren van BV's (Ian Thomas zat rechts van ons, Roos Van Acker voor ons) die totaal niets van Marvel kenden. Halverwege de credits was 85-90% van de zaal het al afgetrapt, dus buiten ons had praktisch niemand de post-credit-scène gezien. Buiten de zaal kregen we dan ook nog de gebruikelijke goodiebag, maar jammer genoeg zat er geen t-shirt in. Wat moet ik nu in godsnaam doen met een ice cube voor Iron Man-gezichten?
Goodiebag avant-première Iron Man 3 Kinepolis Brussel 23 april
Van links naar rechts: Ice Cube, hoofddeksel, notitieschriftje, met in de achtergrond het panorama van een onopgemaakt bed

Een korte autoreis later waren we alweer thuis, voldaan van de leuke avond. Dit noem ik dus: naar de cinema gaan in stijl.

0 reacties:

Een reactie posten